The countdowns

    Daisypath Anniversary tickers
    Lilypie Fourth Birthday tickers
    Lilypie Second Birthday tickers

    Saturday, October 11, 2014

    Staff Trip Part 2 - The Chateau

    Date: 10.2014
    Time: 2.30pm
    Venue: The Chateau - Bukit Tinggi

    Sejujurnya, ni lah first time Nik masuk hotel macam ni punya banyak stars!! Katanya Spa kat sini 7stars! Semua aspek untuk hotel ni adalah taraf 5 stars. Kalau nak cakap bab services tu memang tiptop! Sepanjang dok kat hotel ni memang rasa macam princess sangat! hehehehe (Alhamdulillah rezeki Allah bagi). Maklumlah saya nik orang kampung. Lahir pon kat Kelantan. Bab-bab hotel ni memang jakun. Maklumla, family bukan orang senang-senang. Sekadar orang kebanyakan yang cukup serba sikit untuk hidup.

    Meh nak cerita pengalaman di hotel ni ye.Sesampainye kat depan hotel, kami dah dihidangkan dengan apple fresh juice untuk detox dulu. Sedap sangat..lain tau rasa juice epal dia.huhu

    Welcome drink from The Chateau
     Mula-mula datang tadi, kalo perasan kami memang tak payah bawak beg. Tinggalkan je semua beg2 besar tu kat dalam bas. Nanti staff Hotel ni akan siap-siap angkat beg masuk bilik masing-masing mengikut nama yang management kite dah set kan. 

    Staff hotel ni serve kami sampai ke pintu bilik. Sejak dari dalam lif semuanya diorang yang buat, tekan lif, buka pintu hulur itu ini, ambil itu ni. Kat ruang menunggu sebelum sampai ke blik tu comel sangat.

    Ruang legar tingkat satu - ruang menunggu
     Nik dok ngan massita, so bila masuk bilik beg tu siap2 dah ada dalam beg.Bila masuk bilik, terperasan satu welcome note from the Hotel:

    Welcome Notes...

    Mari nak cuci mata suasana dan barang-barang yang hotel ni sediakan.

    The room
    Meja mekap
    Meja mekap - selalunye attached sekali kt tv
    Toilet - suka sinki tu kan?






    Tengah melepak-lepak dalam hotel sambil borak dengan mas, tiba-tiba ada bunyi ding dong room service! Rupanya diorang datang bagi puding mango ni. Sedap! 

    The curtain...

    Pandangan dari tingkap
    Antara award The Chateau