The countdowns

    Daisypath Anniversary tickers
    Lilypie Fourth Birthday tickers
    Lilypie Second Birthday tickers

    Saturday, July 9, 2011

    Kaki yg comel

    Sekejap masa berlalu, pejam celik..malam siang...pagi petan...tut tut...dah 24 minggu usia kandungan nik skrg. Cepat pulak rasa. Ade lagi dalam 4bulan je lagi nk bersalin..Nebes pon ade. Alhamdulilah..buat masa ni memang sy xde pape alahan..cuma minggu ni obviously scretch mark tu dh mula nampak..huhu

    Sblum pregnant dulu, memang sy xde maslah nk minum susu ke ape..tp ngada-ngada pulak time pregnant ni susu tu dh jadi tak berselera pulak..Susu mamil mama Dumex (susu utk pregnant) tu pon tak habis2 lagi dari awal pregnant.aiyoo0o0o..

    Sekarang ni memang sy amik calsium tablet je nk ganti kalsium yg xdpt dri susu tu. Hari tu pulak, calcium tablet tu dh hbs, so terpaksa la minum susu Dutch Lady Fresh Milk yg dalam botol tu..ok la...bleh la masuk tekak.

    Bila dh masuk 6 bulan ni, baru terpikir...sy memang xde amalkan pape2 petua dri sape2..mungkin sbb xde org nk guidekan suh mkn itu ke...mkn ini ke..skrg ni main hentam je mane ade kt depan mata. Hmmm...xtau la nk makan ape untuk nk bg anak putih ke..cantek ke..chewaaahhh!! haha.

    Owh ye..just utk nk share info psl perkembangan baby bln ni (amik kt satu website):


    "Pada minggu ke-24 pula, puan akan merasa gembira, sihat dan berpuas hati dengan perjalanan kehamilan puan. Kita akan dapati berat badan kita bertambah secara normal. Perlu kita ketahui bahawa pada minggu ini kedudukan kepala bayi lazimnya berada pada bahagian bawah. Manakala kulit bayi akan menjadi semakin menebal. Namun jangan terkejut sekiranya puan dapati muka menjadi sembap dan membengkak pada ketika ini. Ini kerana tubuh sudah mula menyimpan air yang berlebihan.
    Fenomena yang sering berlaku pada minggu ke-25 dan minggu ke-26 ialah badan kita akan senantiasa berpeluh dan berasa panas. Bagi menghilangkan rasa panas tersebut, minumlah banyak air. Untuk mengelakkan dehidrasi semasa bekerja terutama ketika berada dalam penghawa dingin (aircond), basahkan tuala kecil dan lapkan pada bahagian muka, leher, dada, peha dan perut. Pakailah pakaian yang longgar untuk keselesaan. Pada minggu ini saiz bayi kita sudah mencapai 33 cm."


    Hmm..nampaknye baby pon dh makin besar. Terigt pulak psl gmbr scan tapak kaki baby hari tu...comel tak?

    Tapak kaki nik's junior

    Dah besar dah..Alhamdulillah..No wonder la kuat betul dia kungfu kt dalam perut tu.hehe.  Tp, tiap kali dia gerak-gerak...it is amazing! heeee

    No comments: