The countdowns

    Daisypath Anniversary tickers
    Lilypie Fourth Birthday tickers
    Lilypie Second Birthday tickers

    Sunday, May 18, 2014

    Thanks Allah!

    Date : 18.05.2014
    Time : 2.30pm
    Venue : Home sweet home

    Masa tengah melayan handphone chatting kat wassap group Hawa WAK (Wish Anak Klate), tiba-tiba salah seorang dari ahli group tu bukak topic pasal anak2. Ok, nik memang suka  la kalo bab anak-anak nih. Boleh la tanya pengalaman kakak2 yang lebih berpengalaman. 

    So, tak semena-mena jugak ada yang cakap macam ni:


    Heehehe...alhamdulilah! Hati ibu mana yang tak gembira bila ada orang suka kat anak kita. Ye tak? Bukan nak bangga, even berlambak lagi  kot anak orang lain yg super duper cute. Tapi hati seorang ibu akan tetap cair bila ada orang puji anak dia. Alhamdulillah, syukur sangat kami dikurnikan dua cahaya mata yang cukup sifat-sifatnya. Cuma sekarang ni kita sebagai parent bertanggungjawab untuk mencorakkan mereka dengan corak pilihan sendiri. 

    Masing-masing ade idea, fikiran, kepercayaan dan keinginan masing-masing. Ada macam-macam corak dikepala setiap parent. Tapi, back to basic. Sebaik-baik corak pon, corak islam adalah yang terbaik InsyaAllah!

    Sebenarnya, bagi pendapat nik la, setiap ibu bapa akan melihat anaknya adalah baby yang paling comel di dunia! percayalah! hehe. Itulah naluri seorang ibu bapa. Jarang kita dengar parents yang mengutuk kekurangan anak mereka seperti ank aku tak cute la, anak aku tak cantek tak handsome dan macam-macam lagi lah. Kan? Kalau ada macam tu pon, cepat-cepatla sedar! not good!

    Footnote:
    So pesanan untuk anak-anak mama, mama nak kamu semua tahu bahawa kat dunia ni..anak-anak mama lah orang yang paling cute, cantek dan handsome! Love you all!!


    No comments: